lördag 19 september 2009

Herr Alzeimer på besök

Idag har vi varit i Växjö och handlat. Det var hundmat och mat till råttor, hamstrar och oss som inköptes.
Egentligen så behövde vi inte rått och hamstermat, men de hade introduktionspris på ett nytt foder på arken. Man fick köpa 2 påsar/kund. Olaf köpte således en påse råttmat, Emelie 2 påsar och jag köpte 2 påsar hamstermat. Hundmaten sprang Olaf in och köpte på Maxi när jag tog en runda på Lindex. Sedan bar det av till Citygross. Där var det mat till oss människor som inhandlades. Vi skulle ha köpt en bal med spån också... Det var liksom anledningen till att vi handlade på Citygross och inte på Maxi. Men det glömde vi ju givetvis. Herr Alzeimer har hälsat på hos fam Büttner igen.
Men att man kan bli så trött av att handla. Jag var helt slut när vi kom hem.

Idag fick jag ett sms av Helen att Fina har lagt sitt första ägg! Jätteroligt tycker jag. Hoppas att hon får fina ungar. Det är tydligen många som har beundrat henne och tycker att hon är urtjusig och det är hon verkligen!
Här är en bild på henne

I morgon så hoppas jag att gardinstången äntligen kommer upp i hallen för idag har Olaf varit och lånat skruvdragaren av sin far. Batteriet till vår är urkass. Den är urladdad efter en skruv.
Nu är nog maten färdig strax. Olaf har gjort köttfärssås och Emelie har gjort sallad. Hon har även gjort en egen pastasås på en burk Bonjourost och grädde. Hon är nämligen inte alls förtjust i köttfärssås.
Le mot varandra och var ärliga!

1 kommentar:

AnnaMia sa...

Hejhej, nu har tom jag hittat hit! Facebook nästa! Hälsa Amanda och gratulera på namnsdagen från Philip (och oss andra). Kram från hackern/teknikfreaket Anna