onsdag 16 september 2009

Par i häck

Nu är det ett tag sedan jag skrev igen och det beror på att jag varit risig i kroppen och framförallt i huvudet. Så den lilla energi jag haft har fått gå till annat.
Det som hänt här är att jag satt Leo, som är längst till vänster på detta fotot i häckbur. Fina som är i mitten och numera heter Elvira och bor hos Helen i Ånaryd sitter i häckbur där.

Leo sitter i häck ihop med Egna som sitter till höger på denna bilden. Hon har ju haft en välbehövlig vila i över ett år nu, efter 2 kullar förra året. Då häckade hon med Sture som är till vänster på denna bilden. Sture dog ju hastigt i vintras så att Egna fick skaffa sig en ny man och då föll Leo henne i smaken.

Min lilla tjockis Anja som är dotter till Egna och Sture fick följa med in i häckburen för jag tyckte att hon behövde motioneras ihop med häckparet. Men Anja vaktar sin mamma så Leo får inte komma nära henne så idag ska Anja få flytta tillbaka in i voljären.

Lilian har löpt och är nästan färdig nu, men hon viker fortfarande svansen åt sidan men det värsta är över nu. Men nu har Enya börjat så det kommer vara prickiga golv här ett tag till.
Idag kommer Olaf hem från USA och är väl hemma en vecka ungefär för att sedan åka till Kina. Det var ju ett tag sedan han var där nu så vi får väl fundera på om det är något särskillt vi vill ha därifrån. Emelie vill nog ha grönt te-tuggumi... Låter inget vidare men hon tycker att det är gott!
Det börjar dra ihop sig för mig att jag ska arbetspröva. Vet inte hur det ska gå men den dagen jag börjar så kommer jag gå in i det med den inställningen att det kommer att funka, för jag vill ju inget hellre egentligen än att kunna arbeta. Men av självbevarelsedrift så kommer jag vara lika beredd på att det inte kommer att gå eftersom jag tidigare trott att det skulle funka och blivit jättebesviken på mig själv för att jag inte klarat det.
Nu ska jag fixa till mig och åka in och hämta Olaf vid tåget.
Ha det gott och var rädda om varandra!


1 kommentar:

Lilo sa...

Vad fina de är allihopa! =) Mango flirtar med Molly för fullt här... och det blir så himla konstigt när han säger "drutt, drutt, drutt" åt henne. ;)