tisdag 8 juni 2010

Sosso tar studenten idag!!!

Idag är det dagen S!
Alltså STUDENTDAG för vår "lille" Sosso! Tänk vad tiden går och att han har gått ut skolan. Tycker inte det är så längesedan vi satt och åt kvällen innan han skulle börja förskolan och jag var mer nervös än han. Eller när jag bestämde att nu tycker jag att det är på tiden att han lär sig säga sitt namn. Han satt på syskonsitsen på liggvagnen och jag skulle lära honom säga Pontus istället för Sosso. Jag delade upp namnet. Jag sa "Pon" och han svarade "Pon", jag sa "tus" och han sa "tus". "Pontus" sa jag, och han sa "Sosso". Så han hette Sosso Bütte ett tag till=)

Vi var tvungna att avliva ena råtthonan (Millie) i söndags. Hon hade fått framfall och hela livmodern låg utanför. Det såg ut som om hon hade en mindre pingisboll hängande där bak. Stackars lilla vän! Men hon verkade som tur var inte ha ont för hon var pigg och klättrade och ögonen var pigga och öronen alerta. Pälsen var också fin och glansig. Så förhoppningsvis så led hon inte allt för mycket av det.
Millie var honan som fick ungar förra året om ni kommer ihåg. Hon som var rund som en boll. Så här såg hon ut då...

Inga kommentarer: