söndag 29 november 2009

Lübeck, sjuka och bebis

Resan till Lübeck blev inte riktigt som vi tänkt oss. Olaf hade feber på natten innan vi åkte men han trodde det berodde på vaccineringen så vi begav oss iväg tidigt på morgonen. Jag mådde lite tjyvtjockt framemot förmiddagen men eftersom jag mår lite underligt när det är lågtryck så kunde det ju bero på det. Men efterhand som dagen gick så mådde jag sämre och sämre. När vi var framme i Lübeck så checkade vi in på hotellet och sedan så begav vi oss ner till julmarknaden. Det var inget mysigt väder men det regnade bara lite grann så vi blev inte våta iallafall. Men marknaden var mysig och det luktade mat och rökelser överallt.
På kvällen stupade vi i säng redan klockan 20 efter att vi ätit i hotellrestaurangen. Då hade vi feber båda två och mådde inget vidare.
På fredagmorgon vaknade vi hyfsat tidigt och checkade ut och åkte till Citti och handlade. Olaf mådde tjyvtjockt så vi begav oss direkt till båten när vi handlat färdigt. Vi var inbokade på färjan 16.45 men var vid hamnen så att vi kom med 12.45. I Danmark så körde jag fram till strax innan Köpenhamn och sedan tog Olaf över och körde över bron och till Eneryda ungefär. Och så körde jag sista biten.
Men även om vi var sjuka så tyckte jag att det var mysigt att vara iväg bara vi två.

Undulatungarna börjar växa till sig och "ettan" är riktigt charmig. H*n är så nyfiken på världen och tycker att det är riktigt mysigt verkar det som när h*n får vara uppe i handen. Här är en lite suddig bild. Det är inte det allra lättaste att ta kort på en liten nyfiken undulat som vänder och vrider på huvudet hela tiden.
Nu ska jag gå och göra iordning adventsljusstaken. Esso och jag var ute och plockade mossa förut och nu har jag suttit och vilat en stund så det börjar bli dax att sätta igång igen.
Ha det fint och var rädda om varandra. Kramar

1 kommentar:

Frida sa...

Men åh vilken söt liten sak! Vilken fin blogg du har, tycker alltid det är så kul att läsa andras djurbloggar. /Frida, krakor.blogg.se