tisdag 10 november 2009

På fredag så ska dessa små ägg förhoppningsvis börja kläckas. Jag tror att alla är befruktade, det sista var nämligen på gränsen att det var för tidigt att lysa det. Har redan en bokning på unge om det blir någon som ser ut som pappa Leo. Kul!!
I lördags-söndags så var Helen på besök. Catja kom också en sväng så vi fikade och sedan så åkte vi ut till Gojskoj ( www.gojskoj.se ) och shoppade loss.
Lottie som har den roliga butiken Gojskoj
Tyvärr kunde Catja inte vara med på kvällen för hon skulle till Nässjö men vi får ta det en annan gång.
Olaf servade oss med mat. Fetaost gratinerade grönsaker och baconlindad fläskfilé blev det. Gottgott var det!!
Vi tjattrade en hel massa och drack vin och hade de bara gott. Det känns så avslappnat och naturligt. Kan bero på att vi lärt känna varandra rätt bra vid det här laget. Om det någon gång skulle bli tyst så är det inga pinsamma tystnader.
På söndagen så var det dags för Helen att dra sig hemåt och med sig hade hon då Putte7 som hon döpt honom till. Men jag körde med henne in till Växjö för hon var nyfiken på Tassar och Morrhår som jag lovordat i massor ( www.tassaromorrhar.se ) Det är nog enligt min mening den absolut trevligaste zoobutiken i den här regionen. Ett brett sortiment och himla trevlig personal.
På eftermiddagen kom mor och far och Anna och hennes familj. Mamma och pappa hade 40-årig bröllopsdag så det skulle firas och eftersom jag skulle fylla år dagen därpå firade vi det samtidigt.
Av Olaf fick jag en ny iPod nano så nu slipper jag svära varje gång jag ska ladda in en bok (förhoppningsvis). Av Pontus fick jag Dan Browns senaste och av Emelie fick jag en låda med Body shop produkter som luktade ljuvligt.
Tack för en underbar dag.
Idag har jag varit så trött så jag knappt vetat vad jag heter så det blir till att gå och lägga sig tidigt ikväll.
Kramar

Inga kommentarer: