lördag 19 december 2009

Inga bilder idag

Idag blir det ett inlägg utan bilder.
Undulatungarna har börjat lämna holken. Det ser för roligt ut när de försöker sova sittandes på pinnen. En lutar sig bakåt så mycket att det ser ut som om hon ska trilla av pinnen baklänges. En annan försökte lägga sig ner på pinnen vilket resulterade i att hon höll på att dratta ner eftersom balansen inte riktigt var med och det är lite svårt att hålla sig kvar när man sträcker ut ena benet bakom sig.
En av ungarna ska ju flytta till Helen och de andra 4 ska in till Tassar och Morrhår. Jag beslutade mig för att inte annonsera ut dem för det blir ett evigt passande av telefonen i jul då eftersom de är leveransklara i veckan mellan jul och nyår.

Julstöket går inget vidare för mig:( Jag är slut i kroppen och det är aldrig någon hemma som kan hjälpa till. Idag ska jag iallafall försöka steka färdigt revbenen och sedan så blir det nog en omgång köttbullar till. Sedan får vi se hur det blir med resten. Jag hade tänkt att det skulle vara dammtorkat och så imorgon så att vi kunde montera ihop granen.
Och ja vi har plastgran. Emelie tjatade till sig det för några år sedan. Det var långa tirader om miljö och koldioxid utsläpp... Så till slut gav vi med oss och det är faktiskt ganska skönt att slippa ge sig iväg och köpa gran och det allra bästa är att man slipper alla granbarren!

Kramisar

Inga kommentarer: