söndag 28 februari 2010

Äntligen funkar det!

Jag har haft lite problem med att få igång inläggssidan på blogger denna veckan. Men idag funkar den som den ska! Så nu ska jag se om jag kan få ihop något.
Det har varit sportlov här denna veckan och Emelie har varit hos mormor och morfar. Pontus har jobbat och Olaf har varit i Sunne på ledaskaps kurs. Själv har jag bara tagit det lugnt och tittat lite på OS på tv. Fast tyvärr så orkade jag inte sitta uppe och se damernas curling final. Det var lite synd för det var tydligen väldigt spännande.

Det har blivit mildväder här och snön har börjat smälta undan. På gott och ont... När det blir varmare och det fortfarande finns snö ute så blir pudlarna vansinnigt snöiga. Så här såg Esso ut en dag när han kom in från trädgården.
 
Det blir nästan översvämning i köket när han tinar upp. Ändå så plockar jag bort det värsta...
Så här såg torkvindan ut innan det började smälta undan. Den hade förvandlats till en torkvinda för småvuxna!
Visst har vi mycket snö fortfarande men man ser hur det sjunker undan sakta men säkert och man hör hur det droppar i stuprännorna. Så våren är nog på väg även om det nog kommer att ligga snö länge till.

I häckburen har det inte hänt mycket. Jag funderar på att ta hö och proppa igen hålet med så att hon får lite och arbeta med. Det kan trigga igång häcklusten om de får gnaga lite.

Ha det gott och njut av våren som verkar närma sig!

2 kommentarer:

Lilo sa...

Ha ha ha... Jag duschar av Laban och torkar hans tassar, han ser också ut så där när han kommer in. På tisdag ska vi klippa honom. =)

ChristelB sa...

Jo men Lilo du har ju en liten pudel...Honom tar du ju bara under armen;-) Esso är 64 cm i manken och väger 26 kg.
Han har fått vänta med sitt bad efter "misstaget" jag gjorde med Enya. Jag badade henne och körde av pälsen med maskinen och så blev de väääldigt många minusgrader. Hon började skaka så fort jag sa till henne att vi skulle gå ut.
Men nu är det snart dags för Esso med