lördag 13 februari 2010

Ute faller snön...

Åååååhhhhhhhhhhhh! Ännu mer snö har det kommit i natt och det ramlar fortfarande ner lite eftersläntrande flingor. Hundarna var ute på baksidan och busade i snön i säkert 1,5 timma idag. Det är ju kul att de verkar uppskatta snön i alla fall. Det hade ju varit himla bra om de lämnat snön ute också istället för att ta hälften med sig in. Jag har gett upp att försöka smälta snöklumparna på dem med hårfön. Jag stänger helt enkelt grinden vi har mellan köket och hallen och så får de smälta av sig själva istället. Men det innebär att vi har en mindre pool, typ barnpool, på köksgolvet när allt smält. Så just nu står inte bara dammsugaren framme konstant utan även svabb och tillhörande hink.
Men jag ska väl inte gnälla. Hade inte snön varit så hade det varit lervälling inne efter hundarna och då föredrar jag smältvatten.

Härom dagen så satt jag och gick igenom bilder som ligger i den stationära datorn och hittade då detta på Sture som bäbis.
 
Sture dog hastigt för ganska precis ett år sedan. Men han lämnade 8 st jättefina barn efter sig och flera barnbarn. Och om Snö behagar gå in i holken så blir det barnbarnsbarn också.
En annan bild jag hittade var denna på Gouda (som dog i mars) där hon ligger nerkrupen i en matskål efter att ha tömt den på frön först genom att med fötterna skicka iväg dem över hela köket.

 
 
Nu ska jag reda av kalopsen så att vi får något att äta idag och när vi har ätit så ska jag göra ingenting tror jag.
Uppskatta det du har och gläds med andra

2 kommentarer:

Lilo sa...

Laban blir så full med bollar av snön att jag får stoppa honom i duschen, suck. Trist! Men hellre snö än lera, precis som du säger. Söta bilder. Molly brukar dyka i skålen för att få fram de understa fröna. Hon har aldrig hört talas om att undulater kan svälta om det bara ligger fröskal överst. Är man hungrig fixar man frön är hennes talesätt. ;)

(Favvis)Maria sa...

Naaw.. så kärt med Gouda i matskålen! :)