onsdag 8 september 2010

Hur man får ett handarbete att vara läääänge

Började virka en söt liten duk för ett tag sedan. Men så köpte jag garn till en halsduk och stickade och duken fick vänta. Så för några dagar sedan började jag på med duken igen och ikväll trodde jag att den nästan var färdig. Det var bara kanten som skulle virkas runt om kvar. Trodde jag...Kollar på mönstret hur jag ska göra.
Tag ner i andra dubbelstolpen på första varvet står det. WHAT!!!! Dubbelstolpen!!! Jag har ju virkat vanliga stolpar!!! Kollar snabbt igenom varven på duken och konstaterar att första tredjedelen av duken har jag virkat dubbelstolpar och sedan mitt på ett varv så har jag börjat med enkelstolpar och virkat resterande 2/3 med det.
Hör min farmor säga inne i mitt huvud "Det går så lätt att repa upp" Ja det är klart att det går lätt att repa upp det är ju värre att göra om arbetet igen. Tur det är en ganska liten duk.

 Så här ser mönstret ut iallafall
Ha det gott och var rädda om varandra

Inga kommentarer: