tisdag 19 oktober 2010

En fibrokärrings gnäll

SMHI har förvarnat om att det ska komma 5 cm blötsnö i morgon i östra delarna av Kronoberg.

Så då vill jag förvarna de som kommer träffa mig, eller försöka föra ett samtal med mig imorgon, om att jag inte kommer vara speciellt talbar. Och träffas vi så var beredda på att jag kommer att se ut som ett fån med tom blick och räkna för guds skull inte med att jag kommer ihåg att vi har träffats=) Och än mindre vad vi pratat om.

Detta är anledningen till att jag ytterst sällan tittar eller lyssnar på väderleksrapporterna på hösten och vintern.
Det är så förbenat tråkigt att veta att en dag med "vädervärk" väntar. Då är det bättre att bli överraskad och kunna säga "Jag visste att det skulle komma snö!"

Om ni då undrar över min vädervärk, så är det så att jag mår ungefär som om jag skulle ha över 40 graders feber med frossa och allt. Ont i skinnet och lederna, ljuskänslig, ljudkänslig och ögonen vill inte röra sig som jag vill i huvudet. Ont i halsen, nacken och sprängande huvudvärk.Sa jag att jag ska jobba imorgon???

Men om man ska försöka se det positiva i att jag lyssnade på Radio Kronoberg på väg hem idag, så är det väl att jag kunde bestämma med Olaf att han kör hem mig på sin lunch. Så att jag inte behöver vara en trafikfara imorgon.

Men det kan ju också vara så att metrologerna stavas det så? har fel och att jag sitter här glatt överraskad i morgon kväll och har sluppit eländet som jag just nu tror ska komma.


Så nu har jag gnällt färdigt!! Dags att kissa vovvar och mata gnagare och krypa i säng.
Kram på er och var rädda om varandra!

Inga kommentarer: