onsdag 27 oktober 2010

Vaddå kork?

Igår morse stirrade jag runt som vanligt och letade efter min mobil när Olaf och Emelie redan satt i bilen. Behövde dock inte ringa till den. Hittade den på köksbordet bredvid min vattenflaska. Kom på att jag skulle nog ha med mig flaskan så jag fyllde på vatten och stoppade ner den i väskan. Mobilen la jag i jackfickan...

När jag kom till jobbet kunde jag inte begripa varför det var så blött på golvet i bilen. Men det begrep jag när jag skulle ta upp min plånbok ur väskan. Hela väskan var dyngsur! Jag hade stoppat ner flaskan i väskan utan att sätta på någon kork...
Eller jag hade iallafall inte vridit om den, för Emelie hittade nämligen korken i sina UGGs på kvällen när hon skulle ta på sig dem.

Fibrohjärna eller allmänt förvirrad? Hopplöst känns det i vilket fall som helst. Och det som är mest hopplöst är att ingen (inte ens jag) blir förvånad utan de bara skakar lite uppgivet på huvudet numera när jag gör tokigheter.

Kramkram och var noga med att sätta på korken ordentligt om du ska lägga den i väskan

Inga kommentarer: