måndag 18 oktober 2010

Lycka och sorg

Förra veckan var vi på vift Olaf och jag! Vi var i Malmö och såg Björn Skifs show på torsdagen och bodde på Scandic St Jörgen som ligger mitt i stan.
När vi kom fram till Malmö så strosade vi lite på stan och jag köpte mig en ny kappa och halsduk. Tillbaka på hotellet så gjorde vi oss iordning och gick ner och satte oss i hotellbaren och tog lite vin. Så mysigt så!
Sedan var tog vi taxi ut till Malmö Arena och bjöds på en fantastisk show.

På fredagen så åkte vi till Ullared. Och det var varken kö in eller ut men Herre Gud vad folk det var där inne. Obstinata pensionärer som bara skulle fram. En hon välte en stor plasttunna med galgar, den stod ju i vägen där hon skulle fram med vagnen. Hade det varit jag så hade jag stannat och ställt upp tunnan och plockat i alla galgarna. Men nu snackar vi om en strängt upptagen pensionär här!! Så hon bara sparkade undan de galgar som var i vägen för hennes vagn och dundrade vidare.
Sedan så var den en gubb(e)fan som ansåg att en vagn stod i vägen. Vagnen stod prydligt parkerad vid sidan av gången, alltså inga problem att ta sig fram p g a den vagnen. Men gubbfan var av en helt annan åsikt. Han tog sats riktigt och körde in i vagnen gång på gång med sin vagn. Vi var några stycken som stannade upp och bara stirrade på honom (ja i vissa lägen får man faktiskt stirra t ex när någon beter sig illa).
Vi kom hem med både det ena och det andra t ex Morgan kortlek och Jag älskar Morgan trosor.


Under tiden som vi var iväg så var Emelie djurvakt med lite assistans av Pontus på torsdags eftermiddagen och på kvällen kom Anthony.


Och nu lite undulat snack.
Trodde Snö slutat lägga ägg efter 3 st men det har pluppat ut 2 st till så nu är det 5 ägg.
Och så det jobbiga... Emelies älskade råtta Jumjum dog i lördags kväll så nu är det "bara" 7 st kvar.
Jumjum

Kram till er all där ute!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag ännu mer säker på att jag Aldrig komer att åka till Ullared. Även om sådana önskemål kom upp efter gårdagskvällens program. Brrr och Huaa

/ Helen

Jullan sa...

Vilken helg ni haft! Härligt att få lite tid tillsammans eller hur!

Grattis till de små äggen! Vi satte våra undulater i hägg direkt efter första kullen och det gick hur bra som helst! Dock dog den sista lilla ungen (nykläckt), men det är väl tyvärr sånt man får räkna med.

Annars går det hur bra som helst med våra utomhusundulater! De stortrivs och kvittrar så det hörs på hela gatan! (Trots ösregn och blåst!). Tyvärr hände det en väldigt tragisk olycka förra veckan, min fina lutinofågel hamnade i bråk men någon av de andra och tyvärr klarade den inte sig. Vi gjorde allt som stod i vår makt för att rädda den. Ett dygn hade vi den inne under värmelampa innan den somnade in...

Vi har en liten lutinounge kvar ifall du känner nån som vill köpa...
Kram Juliane