lördag 7 juni 2008

Det brinner!!!

Det brinner strax utanför Hovmantorp! Förmodligen så är det någon som slängt en fimp från en bil. Hoppas att den personen känner sig jäkligt skyldig ikväll!

Vi har levt eftermiddagen i en rökdimma eftersom vinden har legat på åt detta hållet. Vi har fått stänga alla fönster och dörrar för röken har varit olidlig. Det har svidit i både ögon och hals. Men nu har vinden vänt och vi har kunnat öppna lite och släppa ut all värme.

De flyger fram och tillbaka med helikoptrar och hämtar vatten i sjön. Det måste ha varit olidligt i värmen för brandmännen idag.

Annars så har vi sjukstuga idag. Olaf har feber igen och Pontus kom hem snorig. Så det är livat värre här hemma.

Min dag började med att jag försov mig. Himla bra gjort! Jag har nämligen haft köket på brukshunds klubben idag så när jag kom dit vid 7.25 så stod det tävlande och ville ha lite morgonkaffe. Jag hade ju tänkt vara där till klockan 7 men så blev det inte...

Men det var inte allt för sura miner på dem och jag bad om ursäkt och satte på kaffe illa snabbt.

Annars så är det ju imorgon som det första ägget ska kläckas. Hoppas bara att det är något i dem! Men jag tror det för de var alla lite gulaktiga först och sedan så har de ändrat "färg" så de ser inte lika genomskinliga ut längre så det är nog något i dem det är bara att hålla tummarna för att de lever och är friska.

Charlie är fortfarande inte helt ok. Men jag tror att det beror på ålder. Jag har ju inte en aning om hur gammal han är eftersom han är en omplacering. Men det är lite synd om Frankie som kommer bli "ensam" igen.
Men jag har ju en ny undulat på G. En lutino unge har kläckts på Stjärnåsen, och den ska jag ha om det är en hane. Visar det sig att det är en hona när den är här så tar jag med den tillbaka för jag har redan alldeles för många honor.

Djuren i familjen kommer även ev att utökas med ett styck marsvins hona, hon är rex och fyra veckor nu ochfödd hos min syster. Och ett styck halvblods vallack som är 5 år. Han är en jättehäst som mäter ca 1,75 i manken, jag är övertygad om att det är lite älg i honom.
På måndag ska Pontus och jag också inhandla 1 ny scalare och ett par gurami.

Hoppas att de snart har släckt elden för det är faktiskt inte så hemskt långt härifrån.
Sov gott och ta hand om varandra.

Inga kommentarer: