tisdag 3 juni 2008

Bara förvirrad eller spökar det

I går var Enya och jag på kurs! Det var toppen som det alltid är hos Christel Söderström. Jag tror att Enya tyckte det var lite kul också. Hon har ju aldrig varit med på någon sådan kurs tidigare. Jag får jobba på ett helt annat sätt med henne. Jag måste tänka på att låta kvittrig hela tiden t o m när jag till rättar visar henne för annars så tycker hon att det blir jobbigt och rasar ihop. Hon vill ju så gärna vara till lags och vill absolut inte att någon är arg på henne. Och då kan ett lite för skarpt nej eller ajja, som jag brukar säga, vara förödande. Det skarpa behöver inte ens komma från mig utan det kan komma från någon bredvid som säger det till sin hund.
Men förhoppningsvis så kan jag klara av att höja henne lite så att hon inte tar åt sig så mycket.

Idag skulle jag gå och klippa mig... Trodde jag! Jag gjorde mig ju iordning och promenerade ner till Lotta. När jag kommer in så säger Lotta -Var det något särskillt du ville Christel?
Det visade sig att jag återigen har blandat ihop dagarna. Det står helt rätt i min almanacka men jag tittar fel och blandar ihop som vanligt. Så det var bara att gå hem igen. Men jag fick ju en liten promenad iallafall.

Det verkar som om min dator har börjat leva ett eget liv. I går kväll när jag skulle svara på ett mejl så gick det helt plötsligt inte längre utan att man skrev in ett lösenord. Jag svor en lång ramsa och gick in och kollade i verktygs menyn om jag kunde begripa vad som var fel. Jag hade ju skickat ett mejl en halv timme tidigare utan några som helst problem. Jag fattade ju givetvis ingenting. Så jag startade om datorn och tänkte att det kanske rättar till sig om jag gör det eftersom e-posten fungerade tidigare. Men icke! Det var ju bara jag som fortfarande var uppe så inga i resten av familjen kan ha varit och fingrat på den.
Jag fattar inte att det bara kan ändra sig av sig själv. Det kanske är som Emelie säger att vi har spöken. Hennes klockradio hade ju gått igång vid midnatt härom natten. Den var inte ens satt på larm.

På lördag har jag köket på brukshundsklubben för där är lydnadstävling alla klasserna. Jag har ingen aning om vem som är tävlingsledare, tävlingssekreterare, hur många funktionärer eller hur många anmälda det är. Ska se om det är någon som hör av sig annars så får jag väl börja jaga rätt på någon som kan veta. Jag börjar nog med min syster och ser om hon vet. Det här blir nog sista gången jag står i köket för jag känner att det tar så mycket på mina krafter.

I dag har tydligen våra varor kommit till Stjärnås så imorgon em-kväll så ska jag dit och prismärka. Det är ju inte så hemskt mycket som ska märkas så det går nog hyffsat snabbt. Ska även kolla undulat ungarna och plocka lite med dem tänkte jag. Sedan ska det bli kul att se hur långt Stefhan kommit med den nya voljären. Han hade gjutit sockeln till utbygget igår, så värst mycket mer kan han väl inte ha gjort för det måste väl stå ett tag innan man kan börja bygga. Men han hade ju även börjat på fasan hängnet. Så nu måste jag börja fundera på och leta uppslag till inredningen i den nya stora voljären. Inne delen blir nämligen ca 1,5x6 meter. Det blir toppen. Tanken är att undulaterna och nymfarna ska samsas i den stora. Sedan kommer vi spara en av de voljärerna som de suttit i nu till att sätta in fåglar som inte ska få häcka. Antingen för att de är för gamla eller för unga. Eller för att de behöver vila från häckningen.

Nu ska jag göra rent hos Hobbe. Tycker lite synd om honom han hade ju precis vant sig vi att ha en kompis.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: