lördag 31 maj 2008

5 ägg

Kalle har inte synts till överhuvudtaget. Jag tycker mig ha hört honom flera gånger och det är ju mycket möjligt att det är så. Men även om jag skulle se och höra honom samtidigt så är chansen minimal att jag kan fånga honom eftersom han inte är tam. Buren står i och för sig kvar ute men då ska jag ju ha en otrolig tur ifall han skulle gå in i den.

Egna har nu lagt 5 ägg. Så nu hoppas jag att hon är färdig snart. Jag såg igår att Sture gärna ville para sig men att hon inte lät honom komma till. Visst är det gulligt med ungar men man ska ju bli av med dem också.

Idag ska jag följa med svärmor och svärfar ut till Stjärnås. De ska få se lite olika voljärer och fåglar som man kan sätta i voljären. Vi ska få ställa en sådan voljär i deras trädgård när de har "Öppen trädgård" den 13 juli. De ska givetvis också titta i resten av fågelhuset också. Ska bli kul att se deras reaktion. De kanske har jätte höga förväntningar eftersom vi har lovordat det så.

Och jag måste ju berätta om Esso. Han är så duktig. Härom dagen så hittade han kattskit i rabatten och hade hela munnen full givet vis. Då säger jag loss till honom och han spottar ut alltihop, varenda liten smula! Då kände jag att vi kommit långt min lunkentuss och jag. För bara ett par månader sedan så hade han så bråttom att få i sig all skit han kunde komma över att han nästan andades in den.

Ha det gott och njut av värmen.

Inga kommentarer: