måndag 19 maj 2008

Äntligen!

Vi har ett litet undisägg!!!
Ikväll när vi kom hem från ridskolan så låg det ett litet ägg i holken. Så om det är befruktat så ska det kläckas på national dagen den 6 juni.

Idag när jag var i skogen med hundarna så tittade Esso på mig tillslut som om jag var en riktig djurplågare. Han tycker nämligen inte om solen. Han tycker nämligen att det är på tok för varmt antingen det är varmt eller inte. Jag tror att han tar för givet att det är varmt bara för att solen skiner. Så när vi kom hem så tyckte jag att det var Enyas tur att plågas lite, så jag plockade fram borste, karda och kamm. Jag satte ipoden i öronen och lade Enya på köksgolvet. Sedan var det tovutredning som gällde. Imorgon när jag varit i Fagerhult så ska jag klippa henne och på onsdag ska hon nog få bada. Kan behövas, det var ett tag sedan sist.

Den senaste tillskottet i fågelflocken hos Stjärnås djur och fjäder är en Alba kakadua som heter Arrafat. Ska bli kul att se den imorgon.
Jag börjar bli lite sugen på finkar. Och då tänker jag inte främst på zebrafinkar för det finns så många andra med jätte vackra färger. Men det får vänta tills vi någon gång i framtiden har fått iordning en ute voljär med tillhörande fågelhus här hemma.
Vad jag däremot nog ska skaffa innan är kinesiska vaktlar.

Nu ska jag gå och lägga mig för jag är himla trött nu.
Imorgon kommer nog Tatti hem. Hoppas hon har haft det bra i Norge och att hon känner sig utvilad.

Ha det bra och hetsa inte upp er i onödan. Det är aldrig nyttigt.

Inga kommentarer: