tisdag 13 maj 2008

Gult är inte fult

Idag har jag sett en gul rödpannad kakariki för första gången i levande livet. Har bara sett dem på bild tidigare. Åh vad fin hon var eller är ska jag väl skriva. Men det finns många fina fåglar. En annan fågel som är underbart fin är den gulpannade kilstjärtsparakiten. Hon som Stefhan har ser fortfarande för bedrövlig ut i fjäderdräkten på kroppen men huvudet har jättefina fjädrar och det är så vackert. Hon är väldigt nyfiken och längtar nog efter att få komma ut bland de andra fåglarna. Men hon måste få lite bättre fjäderdräkt innan hon kan sättas ut med några andra fåglar.

Jag har kollat in Bertil och Rune idag när jag var i Fagerhult. Bertil var ute hela tiden. Rune var inne först men rätt som det var när jag kikade ut så var han ute också. Då satt de och pratade med varandra och lite senare så var de på marken och pickade ihop. Det verkar som om de trivs med livet på landet.

På kvällen idag så var vi hos Joel och firade honom. Marsvinsungarna är för söta. T om Amanda vågade hålla i dem. Men när jag erbjöd henne att hålla i Philips marsvin Olaf (det är en hona och döpt efter min man. Undrar om det säger mest om Philip, marsvinet eller min man?) då backade hon och sade ett mycket bestämt nej.
Orissa och Unni (syrrans beauceroner som är mor och dotter) rök ihop precis innan vi skulle gå. Det hände alldeles framför syrrans svärfar, jag är ganska glad att det inte var jag som stod där.

Här hemma så har det inte hänt något speciellt i holken. Egna är mycket i den och bökar så vi får väl se om det kommer några ägg snart. Det känns som om det är länge sedan jag hängde in holken fastän jag vet att det inte är det. I morgon så ska jag städa lite och stryka och på torsdag ska jag till Fagerhult igen och städa.

Om en vecka så har förhoppningsvis Tatti kommit hem och då har vi mycket att ventilera!

Ha det så bra till nästa gång och ge någon ett extra leende!

Inga kommentarer: