fredag 9 maj 2008

Han klarade sig!

Får väl börja med att tala om att Alwin är ok igen.
Jag flyttade över honom till en egen bur igår och hängde över ett skynke så att bara en sida var öppen. Han fick även reiki några gånger igår. Det var kul att se att han fortfarande var hand tam. Det var bara att plocka ut honom. Och lilla gubben har aldrig någonsin bitit någon och det gjorde han inte i går heller. Framåt kvällen märkte vi att han började piggna till ordentligt men han fick sitta för sig själv övernatten. Nu har han fått flytta tillbaka i voljären och han är nästan piggast av de allihopa.

Fästingarna har verkligen vaknat till liv nu. På Enya tog jag fyra stycken igår när jag kollade igenom henne. Skörden på Esso var två stycken igår och två nu på morgonen. Tror jag ska köpa det där nya pulvret som man kan lägga på maten och som ska vara bra mot fästingar. Jag kan ju inte ha Scalibor halsband på dem eftersom Esso får klåda av det.

Idag ska jag plocka lite här och torka av torkvindan och olja in den så att det går lätt att fälla upp och ta ihop den.
Ska nog rensa gruset på gavlen också. Sedan är det den vanliga djurvården som ska utföras, städa burar, ta in grönt, kolla fästingar osv...

Säg något snällt till någon idag!

Inga kommentarer: