onsdag 21 maj 2008

Ingen bra dag

Dagen började med att jag skulle till tandläkaren på förmiddagen. Jag tycker verkligen inte om att gå till tandläkaren. Men innan jag gick dit så gjorde jag rent Emelies fågelbur eftersom att jag behövde den till Charlie. Jag upptäckte nämligen i går att han såg lite hängig ut och det gjorde han i dag också så han får sitta i egen bur ett par dagar så att han piggar på sig.

Bosse Tandläkare sprayade xylocain i munnen på mig. Den bedövningen brukar gå över snabbt och det har det också i munnen men jag är jätte öm på höger kind och det går upp i ögat. Eller i nedre ögonlocket för att vara mer exakt. När jag kom hem så ringde jag Olaf och sedan stoppade jag in den stora buren i bilen och körde ut till Stefhan med den så att han kan flytta över sparvpapegojorna till den eftersom en av dem smet ut genom gallret på den andra buren.
Tittade till Bertil och Rune och de satt i utevoljären och pratade med varandra. Det var bara de som var ute i det fina vädret.

Sedan när jag kom hem var det hundrastning som gällde. Esso är så duktig! I dag var skolan i skogen och jag brukar ju koppla honom då men han visade inget större intresse för ungarna så jag lät honom gå lös hela tiden. Inte ens när Anna tutade på oss borta vid dagiset så reagerade han nämvärt.
Sedan for jag in till stan och köpte algskrapor till akvariet. Försökte även få tag på Tatti som har kommit hem nu men hon var väl inte i närheten av telefonen.

När hundarna fått sin mat nu i kväll så inträffade den andra saken (förrutom tandläkarbesöket) som gjorde att detta inte var en bra dag. Emelie och Enya busade i hallen innan vi skulle gå ut och Enya kom åt undulatburen så oturligt att holken ramlade ner och ägget gick sönder. Nu tror jag inte att det ägget var befruktat för jag har inte sett att de parat sig innan ägget kom men Emelie blev ju jätte ledsen och kände sig hemskt skyldig. Det jag var lite orolig för var att Egna inte skulle våga gå in i holken igen men hon är där inne nu igen så jag hoppas att Emelie känner sig lite bättre. Olyckor kan ju hända och det är inte så mycket att göra åt. Det var ju tur att hon inte hade hunnit lägga mer än ett ägg.

I morgon hoppas jag att jag kan få ut Kalle ur sin bur så att Hobbe och han kan träffas utanför buren och kanske komma på att det är riktigt trevligt med en artfrände.
Sedan ska jag göra rent hos undulaterna och klippa Enya. Och efter det ska jag försöka läsa lite och bara slappa! Tror jag ska göra soppa också.

Ha det gott och krama varandra.

Inga kommentarer: