torsdag 8 maj 2008

Sjukdom i huset

Alwin är sjuk!!! Lille goa bäbisen Alwin som är kläckt här i köket är sjuk. Han satt väldigt uppburrad idag när jag tog av skynkena från voljären. En stund senare när jag tittade till honom så kräktes han. Det stog som en fontän ur näbben och näsborrarna. Han har varit lite lös i magen också. Nu sitter han i en egen bur och jag har reikat honom ett par gånger. För tillfället så verkar han lite piggare men jag ska ändå ner till Lessebo och apoteket och köpa effydral.

Kan även meddela att Frankie vann över Charlie på sin sida. De är så gulliga idag. De plockar på varandra och spelar och dansar för varandra. Charlie matar även henne och de verkar ha allmänt mysigt. Skulle vara kul att hänga på en holk på voljären men då kan vi ju inte köra ut den på altanen sedan utan den måste ju stå kvar inne. Så det får vänta. Vad jag däremot tycker är lite konstigt är att Egna och Sture inte är lika intresserade av varandra längre. Vi får se blir det inga ungar så blir det inte.

Hobbe verkar ha blivit lite deppig igen när undulaterna inte är i rummet hos honom längre. Men det vore ju bra om Kalle kunde bli lite tamare innan vi släpper ihop dem. Men jag tror att när vi väl gör det så kommer nog Hobbe bli överlycklig! De har ju redan träffats lite försiktigt. Olaf brukar bära in Kalles bur till Hobbe på kvällarna för att de inte ska känna sig så ensamma.

Nu ska jag gå ut en stund till i solen tror jag och sedan ska jag nog lägga mig och reika en stund.

Ha det bra och var rädda om varandra.

Inga kommentarer: