onsdag 7 maj 2008

Återigen så har fåglarna flyttats runt

Ja så har jag gjort det igen! Flyttat runt undulater alltså. När jag ställde ut Egna och Charlie i köket igen bredvid voljären så märkte jag att Egna och Sture inte har glömt varandra. Jag såg också att Frankie upptäckte Charlie. Hon är ju ett år nu så det börjar snart bli dags om vi ska låta henne häcka. Charlie är inte lika betuttad i henne men vi får se han kanske upptäcker att hon är rätt söt när chocken efter infångandet har lagt sig. Jag vet av erfarenhet att Frankie inte ger sig i första taget när hon har bestämt sig för något.

I går så var jag ute i Fagerhult hos Stjärnås. Bertil och Rune håller fortfarande ihop. Men även där så verkar Rune vara mer omtyckt av de andra undulaterna än vad Bertil är. Rune satt mitt i flocken medan Bertil satt på en egen gren och sov. Rune var nere hos Bertil några gånger och höll honom sällskap. Men Bertil verkar inte vara hackad på utan han håller sig bara för sig själv.

Kom på idag när jag satt och solade vad jag ska önska mig av tomten! En dubbelbur på höjden. Har sett en sådan på internet någonstans. Det vore ju toppen ifall man vill häcka två par samtidigt och den tar ju inte lika mycket plats heller som två separata burar.
Får fundera på hur jag ska lägga fram det för "tomten" så att han också tycker att det är en bra idé.

Igår så var vi hos min syster och tittade på hennes nyfödda marsvinsungar. De var både fula och söta på en gång. Emelie blev givetvis helt sjuk av habegär eftesom hennes högsta önskan är ett vitt marsvin och två av ungarna är helt vita. Men det räcker med de 3 hon redan har!

Nu ska jag sätta på kaffe och sedan så ska jag klippa hundklor och i kväll så ska vi till Olafs syster för kusin Emil fyller 16 år.

Ha det gott och samla sol så att ni har något att tänka på i vinter när det är snöstorm.

Inga kommentarer: