måndag 26 maj 2008

Ny frisyr!!!

Nej jag har inte ny frisyr däremot så fick faktiskt Enya sin nya frisyr idag. Jag var inte säker på att jag skulle våga förrän jag stog där med klippmaskinen i handen. Jag tog ett djupt andetag och körde av "mössan".
Hon blev faktiskt jätte fin, hon passar verkligen i den snaggade looken. Och vad glad hon var sen. Hon försökte få igång Esso i en jaktlek och han blev alldeles ställd för hon brukar ju nästan aldrig vilja leka och sedan så kan han ju inte jaktlek. Han tycker det är mycket roligare att springa rakt på och brottas.

Idag har det kommit ett ägg till, så nu är det 3 st. Det är bara att hoppas på att de är befruktade.
I morgon ska jag ut till Stjärnås och mata fåglarna. Det är riktigt terapi arbete i possitiv bemärkelse. Jag tycker att det är väldigt rogivande trots att det kan vara ett himla liv emellanåt.
När jag kommer hem så ska jag nog försöka få bort algerna på baksidan i akvariet. Jag misslyckades med det i fredags men när jag såg det så var klockan så mycket att jag inte orkade försöka igen och sedan så har det inte blivit av.

Kalle och Hobbe har varit ute ur buren hela dagen och är fortfarande ute och nu tror jag att de får vara för jag vill inte fånga dem med håven och inte jaga ifatt dem. Dörrarna får vara stängda och så får jag väl fresta dem med något gott i buren i morgon em istället.

Puss på er och sov gott.

Inga kommentarer: