måndag 9 juni 2008

Bäbis!!!

Jag har faktiskt en undulat bäbis. Så liten och skär och fulsöt! Den kläcktes faktiskt en dag för tidigt. I lördags kväll kröp det lilla livet fram. Andra ägget ska enligt beräkningen kläckas i morgon. Egna är så duktig och det verkar som om hon verkligen tycker om att ha ungar. Hon är så mån om sin lilla bäbis. Hon kommer ut emellanåt för att bajsa och då passar Sture på att mata henne och putsa lite på henne. Det är märkligt det här med deras samspel. Strax innan hon kommer ut ur holken så äter Sture. Han äter lite frö och äggfoder, dricker lite och tar lite sepiaskal. Grönsaker också för den delen om det finns det. När han har gått sin runda i matskålarna så kommer Egna ut.

Annars är det inte mycket nytt som har hänt. Elden är släckt och det ser för bedrövligt ut i det som en gång var en skog. Olaf har fortfarande feber. Den har varit runt 40 grader och strax där över i 3 dagar nu. Så idag körde jag in honom till läkaren. Han kunde ju definitivt inte köra själv. När vi kom ut från läkaren hade han frossa och när vi satte oss i bilen som det säkert var närmare 50 grader i så tyckte han att det var en behaglig värme!
Pontus förkylning kom av sig och det blev inte så mycket med den. Han är på fest ikväll och jag hoppas att han inte vill att jag ska komma och hämta honom sedan fördet vet i sjutton om jag orkar.
Kursen hos Christel idag blev det inget av för min del eftersom jag var tvungen att köra Olaf och han skulle ju vara hos läkaren vid 15.15 och kursen börjar vid 16. Lite synd men det var ju viktigare att Olaf kom till doktorn.

Nu ska jag gå och lägga mig och imorgon så hoppas jag att jag kan prata lite med Tatti.
Kram på er

Inga kommentarer: