torsdag 2 juli 2009

Fy för oro

Ve och fasa! Jag som trodde att det skulle vara lite lugnt nu med tonåringarnas utflykter fram till augusti när Pontus och Amanda åker till Turkiet. Men inte då! Igår fick jag reda på att Amanda ska till Hultsfreds festivalen! De är inte snälla mot en orolig hönsmamma tycker jag. De kunde väl stanna hemma så att man vet var man har dem och att inget ont händer dem. Fastän Amanda inte är min dotter så kommer jag oroa mig lika mycket ändå. Det blir nog något sms till henne från "svärmor" så att jag vet att hon är ok.
Men samtidigt som jag vill ha dem där jag vet att de är trygga så missunnar jag dem inte alls att åka iväg. Jag tycker att det är roligt att de hittar på saker och har kul. Men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig, men det är väl en mammas lott i livet!

Igår var det avslutning på agility kursen hos Catja. Jag tror att Emelie tycker att det har varit en väldigt lärorik kurs. Catja har gått igenom saker som överhuvudtaget inte nämnts på kurser Emelie gått tidigare. Som t ex "framförbyte" och "bakombyte". Här har också tränats mycket kontaktfält och handling vilket inte har tränats på andra kurser. Så tack Catja för en bra kurs och mycket skratt!

Idag hoppas jag att det blir lite svalare så att jag kan få något gjort här hemma. Det har ju varit så varmt så det har ju inte gått att göra någonting!

Nu ska jag nog gå och väcka Emelie för jag är nyfiken på vad som står i hennes antagningsbesked till gymnasiet.

Ha det gott och var snälla mot varandra!

Inga kommentarer: