tisdag 7 juli 2009

Kökstök och ridtur

Åh vad det är rörigt i köket! Det nya kylskåpet är på plats och igång men jag har inte plockat över maten från det gamla. Så det gamla kylskåpet står också i köket... Framför diskmaskinen! Skafferiet fick inte plats längre eftersom Olaf ville ha ett kylskåp med ismaskin! Så skafferiet står mellan köksbordet och glaspartiet i väntan på att jag ska tömma frysskåpet nere i källaren och sedan ska detta (frysskåpet) kasseras. När frysskåpet är borta så är det tänkt att skafferiet ska stå där istället. Jag har även ett överskåp som tidigare stod på det gamla kylskåpet stående på golvet i köket... Grinden som ska vara i öppningen mellan köket och hallen är borttagen tillfälligtvis men den står dock inte i köket, den står i hallen.
Sedan ligger här ca 1 miljon verktyg överallt i köket som Olaf använde igår när det drogs vattenslang och kapades rör. Suck och pust!

Igår skjutsade jag Emelie till mormor och morfar. Amanda och Pontus var med också. Det var nog en upplevelse för Amanda. Rädd för allehanda djur som hon är:-). Först fick hon stifta bekantskap med pappas rottweiler Jenka. Sedan var det dags för hästarna. Vi började i hagen med fölstona! Efter flera påtryckningar så vågade hon klamma Dimma. Sedan var det dags att äta lite mat och efter det skulle vi gå ner och hämta Laxi. Emelie hade lovat att göra iordning honom så att Amanda skulle få prova och rida. Men villkoret för att hon skulle sitta upp på hästen var att Emelie skulle leda honom. Amanda var stel som en pinne när hon "åkte" iväg på Laxi. Men när de kom tillbaka så log hon med hela ansiktet och var betydligt mer avslappnad och tyckte att det var jätteroligt och ville gå en runda till. Emelie fick t o m springa ett par rundor för det var ju så kul att rida tyckte Amanda.
Sedan blev det lite luftgevärsskytte för fröken Samuelsson också.
Hon somnade i bilen på väg hem!

Idag ska jag försöka få lite ordning i köket så gott det går med alla skåp. Hamstrarna ska få rent också sedan ska jag bara göra ingenting tror jag.

Ha det så bra och var rädda om varandra.

Inga kommentarer: