fredag 17 juli 2009

Blåbärsrensning och burstädning

Nu var det ett tag sedan sist. Det som har hänt här sedan förra gången är bl a att jag bara har ett kylskåp i köket och inget skafferi. Det gamla kylskåpet och frysskåpet som stod i källaren är ivägkört till MediaMarkt för kassering och skafferiet står numera i källaren.
Jag har även ev en ny undulat på ingång. Men än så länge är det bara ev. därför att jag vill bara ha den om det är en hane. Det är en standard grön som är kläckt hos Helen i Ånaryd. Om det är en hane så tar hon med den ner när hon åker till Kalmar i augusti.
Olaf är i Estland och har varit sedan i tisdags men han kommer hem ikväll. Det märks att det var länge sedan han var bortrest nu för de här dagarna har känts betydligt längre än när han har varit borta 2-3 veckor.

På söndag är det Öppen trädgård och ungarna ska hjälpa farmor att ta betalt för växter hon säljer och så brukar hon ha lite sylt och marmelad också att sälja. Hoppas bara att det är fint väder!

Här hemma behöver gräset klippas. Tänkte att jag skulle ha bett Pontus om det men han har i princip bara varit hemma och sovit och igår var han hemma och vände efter han jobbat klart och åkte till Amanda. Han kommer inte hem förrän på lördag.
Annat som behöver göras är damma, torka golv och göra rent i burar. Dammningen och golven får vänta tills i morgon så gör vi en gemensam insatts så det jag ska göra idag är burarna tänkte jag. En annan sak jag ska göra är att rensa blåbären jag plockade på morgonen när jag var ute med hundarna. Det är inte klokt vad bär det finns i år. 1 liter plockar man ju i ett nafs man behöver ju knappt flytta på sig för att få ihop det.
Emelie ska ut till Västorp och titta till djuren där så att de har vatten och så. Förmodligen så passar hon på att rida lite samtidigt.

Ha det!!!

Inga kommentarer: