lördag 1 augusti 2009

Källarrens och Gojskoj

Nu är jag äntligen färdig i källaren efter ett par dagars sorterande och slängande. Sista lasset till tippen går idag. Så nu är det bara att inköpa hyllor, konsoller och konsollhållare och sätta upp där nere. Ett dagsljus lysrör ska jag också införskaffa så att djuren som ska flytta in i det rummet får lite dagsljus.

Igår åkte Olaf och jag ut till skogarna utanför Skruv och besökte Lottie som har Gojskoj. Oj vilka fina fåglar hon har och vilka fina voljärer sen då! Jag köpte lite fågebagels och en hängleksak till fåglarna. En kanintoa införskaffades också och den är tänkt som badkar till pippisarna och då framförallt till kakarikisarna.
När vi kom hem ringde jag Helen eftersom hon ringde när vi stod i dörren och skulle åka. Hon fick en rapport om hur det var hos Gojskoj och när vi blarrat färdigt så var det bara att gå ner i källaren igen. Men nu är jag färdig som sagt var.
Idag ska jag hjälpa till att bära ut det sista i släpet och sedan så ska Olaf och Emelie köra det till tippen (om nu Emelie kommer upp ur sängen vill säga). Projektet för idag är att göra rent hos fåglarna vilket är välbehövligt och hos hamstrarna. Om jag orkar så ska jag ta råtthanarnas bur också. Och ikväll ska vi till svärmor och svärfar och grilla.

Jag har en ny undulat på ingång också. Det är en grön standard hane som är kläckt hos Helen. Honom tar jag med mig hem på söndag nästa vecka. Jag ska nämligen åka upp till henne själv utan man och barn! Och hon har kört ut sin familj. Helt underbart. Vet inte när jag gjorde något sådant senast.

Ha det bra och njut av solen idag. Man vet ju aldrig när man får se den nästa gång!

Inga kommentarer: