måndag 19 april 2010

Gammal gubbe

Olaf har kommit hem! Han dök upp här vid 7.30 tiden på morgonen. Bagaget fullt med vin, öl i baksätet, och en påse med gott till mig och Emelie. Citronlikör och 2 stora bitar parmesan till mig och nutella till Emelie. Han var så trött så han stupade i säng och ligger nu och sover.
Bilen får vi köra ner till Skåne i nästa vecka. Då ska han som han samåkte med tillbaka till Italien och kör då ner med bilen som de fått låna.

Upptäckte i helgen att Björn (guldhamstern) fått en kal fläck på huvudet. Blev genast lite orolig och började kolla honom efter ohyra men kunde inte hitta något. Så sedan satte jag mig och letade på internet och fann då det jag hade för mig att jag läst tidigare. Hamstrar kan bli skalliga när de blir gamla. Och han är ju 1 år och 9 månader ca och de blir ju runt 2 år. Så han är en gammal gubbe nu.

Men idag skiner solen till skillnad mot hur det varit i helgen så idag ska jag försöka få lite gjort. Ska försöka klippa ner lite i trädgården och göra rent i lite burar, tvätta och plocka.

Ha det så gott och var rädda om varandra

Inga kommentarer: