onsdag 18 februari 2009

Ännu fler bilder...

Här kommer lite fler bilder, nu på en del av våra andra djur.


Först ut är Tindra. Ett underbart vackert marsvin. Tyvärr är hon lite skygg och sitter helst kvar i buren om hon själv får välja.


Nästa är Twiggy. Även hon är ett marsvin. Inköptes samtidigt som Tindra. Men hon är väldigt social till skillnad från Tindra. Det är Twiggy som håller reda på de andra 3 och kurrar högt när hon inte tycker att de uppför sig. Lite lat är hon och ett riktigt matvrak.



Till sist så har jag ett kort på Flingan. Emelie blev blixtförälskad i henne i zoobutiken. Så hon fick givetvis följa med hem. Flingan är jätte busig och nästan översocial. Hon älskar att komma ut och springa lös på golvet.
Sedan har Emelie ett marsvin till; Kåta Gun. Tyvärr hade jag ingen bild på henne nu. Gunsan är född hos min syster och är av rasen rex och har t o m stamtavla.


Detta är 2 av mina 3 hamstrar. Yoshi till vänster och Pralin till höger. Jag har även en tredje hamster som heter Björn. Tanken är att jag ska para Pralin och Björn. Pralin är helt underbar. Nyfiken och otroligt snäll. Hon är inte ett dugg rädd av sig. Björn är också väldigt go. Han tycker verkligen om att komma upp och bli plockad med. När han först kom hit så riktigt skrek han när vi tog i honom. Han var inte alls van vid att bli hanterad.
Lilla Yoshi är så ung fortfarande så honom har jag inte riktigt lärt känna ännu. Men tanken är att jag ska använda honom i avel också om det visar sig att han är lika trevlig som de andra två.



Här har vi den yngst av våra hundar, Lilian. När Olaf skulle namna henne så tyckte han att hon var liten och söt som Prinsessan Lilian. Så det blev Lilian. På kortet är hon 9-10 veckor. Nu är hon 7 månader och håller på att börja löpa för första gången.
Hon är ett riktigt yrväder. Pigg, glad och allert. Men terrier humöret kryper fram titt som oftast och hon låter som om hon är helt galen.



Här är vår underbara storpudel tik, Enya. Hon blir 7 år i sommar. Hon kom till oss när hon var 4 år och hade fått sin valpkull. Enya är kullsyster till vår andra pudel, Esso. Uppfödaren behöll henne från den kullen och visade henne i utställningsringarna. Det gick riktigt bra för Enya. Hon är både SUCH och IntUCH. 2004 var hon Sveriges vinstrikaste storpudeltik. Så vi känner oss hedrade över att Anders och Stephen har anförtrott henne till oss.
Hos oss får Enya göra det hon allra helst gör. Gosa och kela i massor och gå långa skogspromenader.
Tyvärr har jag inte hittat något bra kort på Esso, så det får komma senare.



Här är tillsist linslusen Sigge som är en rödpannad kakariki hona. Hon är gulgrön brokig och jätte go. Sigge är en fågel som blivit omplacerad till fågelhuset men hon trivdes inte riktigt i voljären i Fagerhult så hon fick följa med mig hem för att vi skulle se om Hobbe fattade tycke för henne. Och det gjorde han verkligen. Det var kärlek vid första ögonkastet och nu har de fått flytta in i en häckbur och där är det 3 ägg för tillfället. Så vi väntar spänt på att få små kakarikibäbisar. Vi hoppas att de blir brokiga.
De bor i vanliga fall i samma voljär som undulaterna.
Kort på Hobbe kommer också senare. Även kort på råttorna Millie och Vanillie och akvariet kommer vid ett senare tillfälle.

Ha det bra och le mot varandra.

Inga kommentarer: