måndag 16 februari 2009

Lite bilder



Nu var det ett tag sedan jag skrev sist. Men nu har jag lärt mig att få ut korten ur kameran och in i datorn och vidare ut på nätet. Så här kommer ett helt gäng kort på mina undulater.

Först ut är från vänster till höger; Leo, Fina och Anja.


Här är det Sture som är längst till vänster och rumpan på hans älskade Egna till höger.

Emelies Ship är nästa fågel ut. Han är jätte mysig. Sitter och småpratar mest hela tiden. Men ibland blir han jättearg och tjattrar ilsket.


Här är en suddig bild på paret jag har i häckburen för tillfället. Det är Alwin närmast kameran och Gouda längst bort.



Här är det Egna som är närmast kameran och Sture på kanten.
Och tillsist är det en bild på Fina. Hon är vår argbigga. Men hon låter mest och bråkar inte så mycket.


Frankie dog hastigt för ett par veckor sedan.
Jag märkte en kväll att hon hade börjat bajsa illgrönt och rinnande och när jag tog ut henne ur buren så var hon jätte tunn. När hon inte bättrat på sig dagen efter utan snarare var sämre så beslutade jag mig för att hon skulle få somna in.
När jag träffade Cecilia (Trägårdh) för en vecka sedan när hon var hos oss så frågade jag henne om vad det kunde varit med Frankie så sa hon att förmodligen så var det levern som lagt av och att det var färgämnen som den inte kunde ta hand om som den brukar utan det kom ut i avföringen.
Förmodligen så har Frankie alltid varit "sjuk" eftersom hon alltid varit väldigt stillsam och inte interagerat så mycket med de andra. Allt enl. Cecilia och henne litar jag på.

Gouda och Alwin har fått flytta in i häckburen och det har kommit ett ägg. Men förmodligen så var det något fel på det för de har kastat ut det och pickat sönder det. Så nu väntar jag på att det ska komma fler ägg.
Hobbe och Sigge (kakarikisarna) har också lagt ett ägg. Så de sitter numera också i häckbur. Hobbe han vaktar bur och holk med sitt liv. När jag försöker kika in i holken så anfaller han bokstavligt talat med näbbar och klor.

Det var allt för denna gången. Var rädda om varandra och njut av solen när den tittar fram.

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Åh vad fin Gouda är!