onsdag 8 april 2009

Fel av mig

Det blir nog en spangel den andra ungen också! Det såg inte ut så först för det mörka på vingarna såg ut att bli väldigt mörkt så därför så gissade jag på opalin eller standard.

Idag har vi varit hos min syster och hälsat på. Hon kom hem från sjukhuset idag med den lilla flickan som ännu inte fått något namn. Hon ska heta Maja eller Ellen. Anledningen till att hon fortfarande inte fått sitt riktiga namn är att de lovat pojkarna att de ska få vara med och bestämma namn och de har inte fått över Joel till Ellen ännu. Men så småningom så hittar de väl en väg till ett namn som alla är överens om.

Emelies råtthanar får stanna här. Och behövs de hos Stjärnås så säger de till och lånar dem till avel. Det känns jättebra! Emelie är ju djupt förälskad i den ena hanen så nu är det bara för henne att komma på namn till dem.
Guldhamstrarna stannar också här! Det känns också bra. Jag skulle sakna speciellt Björn och Pralin då de är jättemysiga. De har en helt annan mentalitet än Yoshi. Det är nog som de säger att Åkellos djur är trevligare än t ex Imazos.
Kakariki hanen får stanna här ett tag till då jag ännu inte vet med säkerhet om Sigges ägg är befruktade.

I morgon ska vi åka in till Växjö. Olaf ska klippa sig och lämna in sin telefon. Sedan så ska vi handla. Pontus och Amanda kommer på em och de ska grilla.
Själv tänkte jag att jag skulle börja röja i källaren om jag orkar. Har jag tur så hinner vi köra ett lass till tippen. De har ju öppet längre i morgon tror jag.

Njut av varandra!

Inga kommentarer: