torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag

Idag har vi varit inne i Växjö. Olaf har klippt sig och lämnat in sin telefon. Vi var också på Maxi och handlade:) Det var mer folk än innan jul!!! Tur att de har självskanning och att vi inte fick avstämning idag för vagnen var full. Så även om det var trångt inne i affären så gick det smidigt när vi skulle ut. Olaf fick för sig att vi skulle köpa 2 paket glass också. Så en lång stund ägnade vi åt att leta efter vaderad kylpåse. Expediterna skickade oss hit och dit i affären tills jag till slut frågade en kille som stod dubbelvikt över en frysdisk. De har utgått säger han då. Vid det här laget var nog glassen halvsmält.
Nästa stopp blev Lidl för att köpa en kylkasse. Solen strålade ju ute och vi skulle ju hämta Olafs telefon också så glassen hade nog varit ett minne blott utan påsen. Men det farliga med Lidl är ju att det aldrig bara blir det man tänkt köpa. Det blev en herrans massa påskgodis och lite pålägg, kylpåsen som vi gick in för att köpa hölla jag givetvis på att glömma!
När vi sedan hämtat Olafs telefon så åkte vi hem.

Sedan kom min kära syster med sina barn och "påskade". De hade givetvis den lilla med sig som äntligen fått ett namn. ELLEN ska hon heta. Ett jättefint namn tycker jag!

Middagen idag blev pizza. Egentligen så skulle vi grillat men vi sköt på det till imorgon för Pontus och Amanda åt hos Amandas moster och de ville gärna grilla också.

Nu börjar det snart närma sig att undulatbebisarna är leveransklara så jag måste bestämma mig för vilket par som ska i häckburen nästa gång. Men förmodligen så väntar jag ändå till augusti någon gång innan jag sätter dit en holk. Det är ju svårare att åka iväg när man har bebisar.

Kramar

Inga kommentarer: