torsdag 2 april 2009

En flicka!!!

Min syster fick sitt tredje barn i tisdags kväll. Nästan en månad för tidigt. Det var inte beräknat förrän den 28 april.
Det blidde en liten flicka. 48 cm lång och lite drygt 2900 g.
Jag har inte kunnat gå och hälsa på dem för vi har haft magsjukan här hemma i veckan så vi vill ju inte riskera att smitta dem. Men jag har fått kort på henne och hon är givetvis jättesöt.
Hon ska heta Maja eller Ellen!
Philip som har gått från att vara bara lillebror är nu också storebror.
I söndags när pojkarna var här så var Philip väldigt bestämd med att om det blir en lillasyster så skulle han minsann flytta in till Växjö.
Syrran forskade lite mer i denna idén och frågade honom var han skulle bo då.
- Utanför Toy's 'r us så klart! Kom det blixtsnabbt från honom.
Och det är klart att killen som vill att det ska hända något hela tiden ska bo utanför leksaksaffären!

På fågelfronten har det inte hänt så mycket. Sigge har lagt några ägg men dessvärre tror jag inte att de är befruktade eftersom jag inte sett dem para sig.
I undulatholken så ligger det en df spangel och en som inte är spangel. Det är lite tidigt att avgöra om den blir standard tecknad eller opalin. Men de är jätte nyfikna.

Det blev inga hamster bebisar. Men det är ingen katastrof. Däremot så har det kommit svärdbärar bebisar. De simmar runt i yngelkaret och jag tycker att de vuxit bara sedan i morse. Det är gröna svärdbärare! Så nu får scalarerna snart flytta till Yvonne.

Njut av våren!

Inga kommentarer: