fredag 27 mars 2009

Så var det bara 2 kvar

De båda yngst ungarna dog:( Så nu hoppas jag på att de större klarar sig. Men märker jag att han inte matar dem så tänker jag handmata dem. Men det ser ut som om han sköter om dem bra!

Emelie tog hem "sin" råtthane igår. Vi upptäckte ganska snart att han har lite våldtäcktsman i sig. Han trängde in Vanilli i ett hörn och satte på henne. Vanilli protesterade högljutt. Jag konstaterade att han nog föredrar blondiner (Vanilli är ju albino och Millie är svart/vit brokig).

Annars så är det snö som kommer ner uppifrån idag. Tänkte ändå igår em när jag var ute med hundarna att fastän det var kallt och det låg lite snö så kändes det att våren är på väg.
Men idag finns inte den känslan kvar!! Det snöar och det är såpass milt så att det droppar från träden men marken är kall så där ligger snön tyvärr kvar.

I em så ska jag möta upp Emelie vid fågelhuset och vi ska göra rent i lite burar.
Jag funderar även på om jag skulle ta och plocka med mig kakariki hanen ut och flytta över Sigge till voljären igen. Det verkar inte som om det blir någon kakariki häckning och Hobbe saknar Sigge.

Tala om för de du uppskattar att du uppskattar dem.