måndag 16 mars 2009

I fredags kläcktes det första undulatägget, men den lilla bäbisen levde bara ca 1 1/2 dygn. Men natten till söndagen kläcktes det 2 st och båda lever fortfarande. Det låter som om jag har små syrsor i köket!

Idag är målet att göra rent i lite burar. Det är häckburen och hamsterburarna som bör få rent idag.
Annars så blir det nog att lägga lite tid i tvättstugan och diska och dammsuga osv.
Akvariet skulle behöva få rent också men det får vänta tills i morgon.
I em tänkte jag åka ut till Fagerhult och kolla vad Stefhan hade för roligt med sig hem i natt när han kom hem från Uppsala.

Pralin och Björn gjorde vi en omparning på i torsdags för hon brunstade då igen. Så det tog nog inte förra gången. Ska kolla henne idag när jag gör rent om hon brunstar igen i så fall så får vi sätta ihop dem igen. Men jag hoppas att det tagit nu för snart är hon för gammal för att få ungar.

Idag har dagens inlägg tagit hela dagen att knåpa ihop. Nu har jag varit ute i Fagerhult också och kollat fåglarna som Stefhan hade med sig hem från Stockholmstrakten. Alla var givetvis jättefina men jag föll ju givetvis lite extra för undulaterna.
Jag har även gjort rent i hamsterburarna och i häckburen nu och ätit.

Nu är det tvn som gäller resten av kvällen!!! Förutom att vi ska prova att sätta ihop Pralin och Björn igen. Emelie och jag är lite oense om hon brunstar eller ej men det märker vi ju, om de slåss så brunstar hon inte.

Krama varandra!

Inga kommentarer: