fredag 20 mars 2009

Förkyld!

Jag är förkyld!!! Näsan rinner, huvudet är tungt, det retar i halsen och gör ont och jag har lock för öronen! Och just idag när jag har så mycket att göra. Jag måste åka in till Växjö och köpa hundmat, tanka bilen och fixa sista födelsedagspresenten till Olaf. Sedan så behöver huset städas. Köket är i stort behov av en sanering från allt fågeldammet och glaspartiet MÅSTE putsas. Vardagsrummet behöver dammas och golvet torkas. Tänkte lägga på mattan under soffbordet nu när tikarna löpt färdigt. Mattan har vi inte haft framme sedan Lilian kom in i vårt liv men nu verkar hon vara någotsånär rumsren så vi vågar lägga på den.
I em så måste jag åka ut till Fagerhult och hämta lite grejor som kommer idag.
Men vi får se hur det blir med alla intentioner... Jag brukar ha en massa planer och så blir det bara hälften gjort.

I Fagerhult så har Yvonne börjat sätta upp voljärerna till de stora papegojorna. Det blir nog jättebra när det blir färdigt. Hon tycker också att det är roligt med växter så hon ska inreda fågelhuset med olika växtarrangemang.

Nu på morgonen så har det kläckts en tredje undulat unge. Det är stor skillnad på dem. Det är ju nästan en veckas åldersskillnad på dem. Hoppas att det blir fina färger. Det skulle ju vara under bart om någon av dem fick Goudas lila färg.

Nu är det nog lika bra att sätta fart så att jag får något gjort idag.

Njut av solen!!!

Inga kommentarer: