lördag 7 mars 2009

Ännu fler ägg

Gouda verkar aldrig bli färdig med sitt äggläggande. Först la hon 4 ägg, 1 varannan dag precis som de ska göra. Sedan efter 5 dagar kom det ytterligare 1 ägg och 2 dagar senare kom det 1 till. Nu idag har det kommit ytterligare 1 ägg och då var det 3 dagar mellan ägg nr 6 och nr 7. Om de sista äggen är befruktade och de första kläcks fram så kommer det vara otroligt stor skillnad på dem.

Jag ska snart väcka Pralin och kolla om hon brunstar. Hoppas att hon gör det för nu börjar hon snart bli för gammal. Det vore jätte synd om vi missar hennes brunst igen så att hon blir för gammal för att få ungar. Hon är så supertrevlig!

Idag har jag mått skit rent ut sagt! Det känns som om varenda cell i kroppen skriker efter syre. Det är så för mig när det kommer snö och blåst. Jag kände det redan i natt och jag hoppas att vädret blir bättre snart för det är inte bara kroppen som mår dåligt. Huvudet fungerar ju inte heller jag tappar orden och glömmer och det känns som om jag har en tunna över huvudet.
Så nu har jag gnällt färdigt!

Nu ska jag väcka Pralin och sedan ska vi, min man och jag inte Pralin och jag, titta på Tatuerad torso.

Ha det bra och reta inte upp er på småsaker.

Inga kommentarer: