måndag 9 mars 2009

Hamsterporr och lite annat

Igår brunstade Pralin så då var det dags för parning. Björn blev alldeles till sig och de dansade runt i hagen som vi satte upp på vardagsrumsgolvet. Jag tror att de fick till det ett par gånger så om 15 dagar är det ju nu (de är dräktiga i 16), så kanske vi har små hamsterbebisar.
Men vi får ju hålla koll på henne ändå nu och se om hon brunstar igen för då får vi sätta ihop dem igen.
Jaha tänker ni, hur vet man att en hamster brunstar? Jo det ska jag tala om för er att när en hamsterhona brunstar så luktar de skarpt annars så luktar de inget speciellt.

Annars så väntar jag på att första undulatägget ska kläckas. Det är beräknad kläckning i dag men hon gick ju inte in i holken förrän andra ägget var lagt så det är möjligt att det inte kläcks förrän på onsdag.

Enya höglöper och springer efter Esso som en galning, så hon har blivit förvisad till Emelies rum nu för att både vi och Esso ska få lite lugn.

Ja just det ja...
Vi har ju till Olafs stora förtret en ny skönhet i voljären. En grå undulathona som har fått det finurliga namnet Silvia. Hon är ju silvergrå... Passar ju bra till hunden Lilian också.
Hon fick följa med hem igår och har suttit och iaktagit de andra och t o m småpratat lite.

I fågelhuset så har det kommit nya råttbebisar idag!
Stefhan kom hem med en hel drös fåglar igår. Bl a prinsessparakiter, lesson sparvpapegojor, lite olika finkar, några sorters sparvar och en conure. Han har idag varit och hämtat kinesiska dvärgvaktlar och svarthätte parakit.

I morgon ska jag ringa till läkaren för att Pontus har skadat sin hand när han tränade (bowling) idag på morgonen. Han har jätteont när han ska ta något med handen och Amanda och jag hävdar bestämt att det är svullet. I och med att han bowlar så mycket så tycker jag att det är viktigt att kolla upp det så att det inte är något som förvärras av bowlingen.

Nähä nu ska jag utfodra de fjäderbeklädda och sedan ska jag gå och lägga mig.

Sov gott och dröm trevliga drömmar.

Inga kommentarer: