tisdag 24 mars 2009

Inte den bästa av dagar

Igår var ingen bra dag...
Det började med att jag fick reda på att vänner till mig ska separera. Sedan tappade jag en råttbäbis i golvet så att den dog. När jag kom hem så var Gouda sjuk (honan som har ungar) och hon dog ganska snart efter jag upptäckt detta. Så nu är det 4 st moderlösa ungar i holken men Alwin är duktig och matar dem. Jag är bara lite osäker på om han klarar den yngste som kläcktes i förrgår.
Sedan så kom det en massa snö också till råga på allt!!!

Gouda visade inga tecken på att hon varit sjuk någon längre tid och maskerat detta för mig. Hon var fin i hullet, ingen lös avföring eller svamp i munnen. Det som jag kunde se var att krävan var lite svullen men inte så mycket att jag tycker att hon borde dött av det.

Idag ska jag tvätta och torka golvet i köket. Annars så blir det nog inte så mycket mer, jag tycker inte att jag har någon ork alls idag.

Var rädda om varandra och var ärliga.

1 kommentar:

Kraxarna sa...

Neeeej vad sorgligt. Hon som var så fin, och hade bebisar och allt :(