fredag 17 april 2009

Ny råtta

Emelies råtta Millie är högdräktig. Jag tror aldrig att jag sett en så tjock råtta någon gång! Hon sover hela dagarna nu och ligger en stor del av tiden på rygg:) Nu måste det ju komma ungar snart. Annars kommer hon att spricka tror jag.


Nyförvärvet i råttflocken är Penny. En mycket söt liten dumboråttsfröken som blir 7 veckor på tisdag.
Undulatbebisarna får båda stanna här! Emelie vill absolut spara den vita och den andra har fel på näbben så det är bäst att den får stanna här där jag kan ha lite koll på den. De har börjat krypa ur holken men de kryper in ganska snabbt igen. Den blå satt t o m på repet en stund idag! Annars sitter de mest på pinnen utanför holken och spanar.
Idag så har fiskarna fått en hyfsat grundlig rengöring. Jag slamsög bottnen, delade plantor, rengjorde filtret och tillsist bytte jag vatten.
Sedan har jag varit på Lundens och handlat lite växter. Har även varit en vända hos syrran och petat lite på Ellen. Då tog jag också med mig lite av plantorna som jag delade på i akvariet, vilket uppskattades mycket.
På em så var jag och drack kaffe med en kompis innan jag skulle hämta hem Emelie. Vi satt i solen och svamlade och skrattade!
Maten ikväll hämtade vi på Markmann's. Gott som vanligt!
I morgon ska Emelie ut till Fagerhult och jobba och Pontus, Amanda och Olaf ska åka till Ronneby där A-laget ska kvala till en högre division (bowling). Olaf och Amanda är medkommenderade att agera hejjarklack.
Och jag ska städa!!! Jippi!!!
Förövrigt så har Olaf och jag varit gifta i 17 år i morgon! Det låter mycket längre än vad det känns! Och tur är väl det;)
Njut av våren och le mot varandra!

Inga kommentarer: