söndag 24 januari 2010

En helt vanlig söndag

Idag har jag fått bilder på mammas och pappas nya undulat. Det är den som sitter närmast kameran. De har inte fått den än för den är bara 4-5 veckor så den bor fortfarande kvar hos Helen. Men snart så är den färdig att flytta.
Den är dominantbrokig gulmaskad typ 2 och det blå går åt det lila hållet så den är ju viol också. Det är en hane som det verkar nu.
Jag hade ju tänkt att de skulle haft en hona och det ville ju Helen också ha men som det ser ut nu så är alla 3 hanar. Den som sitter bredvid ska Helen spara själv.

Idag har jag annars strukit endel och så har vi varit hos svärmor och svärfar och fikat. Då passade jag på att ta med mig Björns (den ena guldhamstern) hus eftersom han har ätit ett stort hål i taket på det. Så jag frågade min händige svärfar om han inte kan försöka byta ut taket eftersom det är helt och inte massa kiss på förövrigt. Och det var givetvis inga problem.
När vi kom hem nu så tog jag en röjning i hallen för Emelie hittade inte sina fleece vantar som hon brukar ha till stallet. Herregud vad skor det var på golvet (ni som har varit här vet ju att vi inte har en jättehall direkt). Jag bar ner 2 par skor som var mina och det ligger en STOR hög som är Emelies som hon får ta hand om när hon kommer hem.

Nu ska hundarna få mat och sedan är det kväll och tv.

Ha det gott

Inga kommentarer: