söndag 28 mars 2010

Motsträvig son, ilsken fågel och fisförnäm cairnterrier

Ja nu var det återigen ett bra tag sedan jag skrev något här. Det beror främst på att min hjärna inte har fungerat riktigt de sista två veckorna. Fibrohjärnan har liksom levt sitt eget liv och inte varit riktigt närvarande så det har varit svårt att få ihop meningar som folk förstår. Igår var väl första dagen på rätt länge som jag funkade någorlunda och då satte jag mig och klurade på min hemsida www.undulatliv.zoomin.se. Och kan ni tänka er! Jag lyckades på något sätt så att min blogg här på blogger syns numera på hemsidans blogg. Känner mig riktigt stolt! Helt utan hjälp av datagenierna i familjen så lyckades jag med detta i natt.

Pontus och Eddie ska åka till Elmia och motormässan på fredag och då fick jag den ljusa idén att de kunde ta med sig Ship upp som ska till Helen och ta med sig Lasse tillbaka som ska hit. MEN se det gick inte Pontus med på. Det var helt ok för hans del att ta med sig en fågel upp dit men INTE tillbaka. Jag undrar varför? ;-)
Denna rumpan tillhör vårt rivjärn Egna. Jag har de här två veckorna upptäckt att hon definitivt trivs bättre när det är en lite större flock än 5 st. För hon är SÅ ilsk och irriterad mest hela tiden. Så jag skulle behöva ha hit Lasse och de 2 från Skåne så kanske hon lugnar ner sig.
Annars så har snön smält bort, nästan iallafall lite är kvar av vallarna. Prinsessan Lilian hade lite problem när hon skulle göra ifrån sig ute de första dagarna när det började bli barmark. Samma problem, fast motsatt som hon hade när snön kom. Nu ville hon bara sätta sig där det fanns snö, för mossa kunde hon ju absolut INTE kissa på!

Ha det så gott och njut av vårsolen när den tittar fram

1 kommentar:

Lilo sa...

Ja dessa djur! ;) Laban ska upp i de snövallar som är och kissa högst upp. Men nu är de ju inte lika stabila längre och han gör en del vurpor.