söndag 9 maj 2010

Fågelsnack

Nästa helg så får jag förmodligen hit lite nya hanar. Jag bytte ju Leo mot Lasse.
Här är Leo som "bäbis". Han bor numera i Ånaryd och ska bli avelshane där.


Och här är Lasse som ska flytta hit istället för Leo. Vet inte riktigt vilken hona jag ska använda till honom.

Emelies Ship kommer att flytta till Ånaryd och istället för honom kommer jag att få en underbart vacker hane av Petra i Sjöbo. Den hanen kommer att passa som handen i handsken till Snö. Men med min vanliga tur så kommer väl Snö att fastna för Lasse och Silvia fortsätter att hänga ihop med Herr Sten Cool. Men jag får väl hålla utkik efter en fin spangel hona. Har ju kommit på att det är spangeln jag vill avla på. Och Silvia är ju inte spangel hon är standardtecknad och grå i färgen så hon faller ju lite utanför. Herr Sten Cool är ju standard tecknad grön så han faller definitivt utanför.

I akvariet så har jag hittat första platyynglet och jag hoppas givetvis på fler. Black Molly ynglena fortsätter att bli fler men jag har sålt av några stycken och fler är bokade de behöver bara växa till sig lite först innan leverans.

Ha det så gott och var inte dömande utan acceptera andras fel och brister.

Inga kommentarer: