tisdag 18 maj 2010

Skånetur

Helgen som var blev precis som jag trodde riktigt trevlig. Helen dök upp här på fredags eftermiddagen och vi hann med en hel del då. Vi började givetvis med att sätta in Lasse i hans nya hem. Nymfen placerades i en egen bur. Och vad tam hon var och inte det minsta rädd för hundarna. Sedan skulle vi åka ner och handla och på vägen ner stannade vi till hos svärmor och Helen valde ut plantor som vi hämtade och betalade senare på kvällen. När vi kom hem från affären så for vi ut till Kosta och lämnade Pontus hos Amanda och besökte Outleten. På vägen hem så stannade vi till i Fagerhult för Emelie skulle köpa alspån men det var restat så Stefhan får ringa el mejla när det kommit hem.
När vi kom hem så grillade vi och drack lite vin och sedan gick vi och lade oss för vi skulle ju upp tidigt.

På lördags morgonen så packade vi in fåglar, kaffe och oss i bilen och for iväg. I Osby stannade vi för att dricka kaffe och gå på toa och sätta på navigatorn. MEN... Jag har ju telia navigator i telefonen med en liten dosa till. Blå tanden hittar dosan men dosan hittar ingen gps signal! Så det står att vi är på Klarabergsgatan i STOCKHOLM!!! Jag höll på att få hjärnblödning av irritation. Saker och ting SKA fungera annars blir jag tokig. Men Helen ringde Tomas och han letade upp vägbeskrivning till Tropicstallet så vi kom fram dit.
Där köpte Helen ett måsfinkspar. Vad hon nu ska med dem till;-) När vi gått runt och tittat så var det dags att bege sig till Sjöbo.
Oh vad trevligt vi hade!! Tiden gick sååå fort. Så synd att vi bor så långt ifrån varandra. Sandra och Helen bytte undulater och jag fick med mig mina två från Petra som jag skulle ha. Helen tog inte med sig några för hon har rätt många redan så hon tyckte att det räcker och frågade Petra om det var ok om hon inte tog några.

Bilder kommer vid senare tillfälle. Tyvärr så var jag lite dålig på att ta bilder i Sjöbo så det blir bilder på mina nya fåglar bara.

Nästa helg går jättebilen till Ånaryd. Emelie får vara hundvakt för Olaf åker till Kina imorgon. Men det fixar hon galant.

Ha det gott och le, le, le

Inga kommentarer: