torsdag 20 maj 2010

Undulaterna har flyttat!

Nä det är inte så drastiskt som rubriken låter. Jag tog Pontus till hjälp och rullade ut dem på altanen där jag tänkt att de ska få stå så länge.
Jag har ju tvekat i flera år, rädd för att de ska smita ut när jag ger mat eller gör rent. För det är inte den allra smidigaste buren/voljären att flytta på. Men sedan jag satte ner maten på golvet så har det inte hänt någon gång så nu gör jag ett försök och förhoppningsvis så har jag en stor utevoljär innan sommaren är över.

Idag har det åskat i 4 timmar hittills inte så kul kan jag säga. Men Esso har blivit badad och fin och det som är kvar nu är bortstädningen av all päls som ligger som en hinna på allting i köket.

Imorgon så sätter jag mig i jättebilen och far upp till Helen i Ånaryd. Hade inte tänkt åka förrän på lördagen först men Emelie blev smått förtvivlad... Hon har bestämt med tjejkompisarna att de ska komma hit på fredag och Anthony och hon hade bestämt att de skulle laga mat och mysa på lördagen. Så fröken Büttner skickade ett sms till Helen och frågade smått desperat om inte hennes mamma kunde få komma redan på fredagen. Så imorgon blir det. Skit kul ska det bli

Ha det gott och njut av våren!

3 kommentarer:

Lilo sa...

Är de där dygnet runt?? Jag hade inte vågat. Vaktar mina som små bebisar. ;) Mina får stå i balkongdörren när jag är hemma. Men går jag ut kör jag in dem... he he he... utifall att de lär sig öppna dörrar precis då. ;) Grannen under funderare väl över vad vi rullar över golvet här.

ChristelB sa...

Jajjemän de står där dygnet runt nu. Det är ju rätt skyddat där inne i hörnan. Så ut med dina på balkongen bara=)

Jesse-Paloma sa...

Det var inte bara ett djur du hade =) Hittade precis in till din blogg och la till mig under "följ" så får vi se om du lyckas "fånga mig" så jag stannar kvar =)

Ha en trevlig tisdag!