söndag 2 maj 2010

En vecka bestående av både upp och ner

Veckan som gått har varit både upp och ner. Början på veckan var det vääääääldigt mycket ner. Det enda som var upp var kurstillfället hos Christel Söderström. Hon är ett riktigt bra vitaminpiller!
Men precis innan kursen så var jag på arbetsförmedlingen. Inget ont om arbetsförmedlingen för hon var jättetrevlig. Men min handläggare på försäkringskassan hade sagt till mig att det fanns något som hette samverkan och där jag skulle få hjälp att hitta något som jag klarar av att jobba med. Men det visade sig att då var jag tvungen att ha sjukpenningersättning för att få del av detta men eftersom jag fått avslag så hamnar jag mittemellan så en arbetsträningsplats måste jag hitta själv.
Taskigt väder har det också varit i veckan så tisdag och onsdag tillbringade jag mer eller mindre liggande i soffan. Kände mig något stressad samtidigt för jag skulle ju träna liten gul terrier vid namn Lilian.
Men jag har tränat henne i koppelgående iallafall. Sitta 5 min vid öppen ytterdörr får vi ta vid senare tillfälle. Men vi ska fixa det Lilian och jag!
Valborgsmässoafton var vi hemma Olaf och jag. Emelie skjutsade jag in till Växjö på sena eftermiddagen och så kom hon hem idag söndag. Pontus och Amanda kom hit på natten och Amanda stannade tills idag. När jag hade lämnat Emelie så skulle jag in på Hemköp och handla lite och på vägen in i affären så träffade jag en tjej som förmodligen löste mina problem med arbetsträning. Men detta berättar jag om när det är helt spikat och klart. Har ju inte ens hunnit prata med af än.

Idag har det varit underbart vårväder så vi har jobbat i trädgården. Olaf lånade Bennys motorsåg och sågade av Spireahäcken längs med "fotknölarna" och Pontus körde iväg med riset.
Och sedan var det min tur att ta över och rensa bort alla småpinnar, löv och gräs från plantorna. Men bara den tar sig igen så kommer det nog bli jätte bra tror jag. I morgon är det dags för kurs hos Christel igen och det känns som om jag verkligen kan behöva en ny CS-vitaminkick.

Njut av våren!!

Inga kommentarer: