måndag 19 juli 2010

Men vad är det med tonåringar och deras smutstvätt?

I familjen så finns det ju två tonåringar. Jätte trevligt! Tills jag tror att jag äntligen har kommit ifatt med smutstvätten:( För då helt plötsligt så har man ett helt berg med kläder till som ska tvättas.
Jag har precis varit inne på Pontus rum för att leta upp en bok jag ska låna av honom (Dollar av Lee Child). Den skulle finnas någonstans på hans rum enligt honom själv. Så jag började leta bland allt som låg byrån. Fortsatte att leta i den samme. Fick laga byrån för han hade lagt i tunga saker som inbundna böcker och väskan med poker spelmarker i den, så bottnen på ena byrålådan hade lossnat så jag kunde inte dra ut lådan under. Men just den boken jag letade efter var inte där i. Så jag stod en stund och tittade på jättehögen med smutstvätt som täckte hela golvet och funderade på hur gärna jag vill läsa boken.
Efter överläggning med mig själv så började jag plocka upp tvätten och kasta ner för källartrappan... Och mycket riktigt! Mitt i högen ungefär så låg boken.

Så till min fundering om tonåringar och deras förhållande till smutstvätt...
De har mycket svårt för att använda kläder mer än en dag i sträck för det är äckligt(och då menar jag inte underkläder och strumpor för det är ju självklart att dessa byts varje dag). Men att sedan ha alla smutskläder utspridda i rummet är tydligen inte lika äckligt. Hur kommer detta sig? Borde det inte vara minst lika äckligt om inte äckligare att ha smutsiga strumpor och kalsonger/trosor liggande överallt som att ha t-shirten på sig två dagar i sträck?

Så min förmiddag innan jag ska iväg och jobba går nu åt till att börja beta av de nya högarna med sorterad tvätt i tvättstugan. Men mellan turerna ner dit och ut till torkvindan så tänker jag faktiskt läsa i boken som jag letade fram=)

Kram kram

2 kommentarer:

Lilo sa...

Mina barn sorterar alltid fint sina smutskläder och har aldrig kläder på golvet... de är sååååååååå duktiga... (sa Lilo och ljög så näsan slog i dataskärmen)

Jullan sa...

Hihi! Kan verkligen inte hålla mig för skratt när jag läser ditt inlägg! Här är exakt likadant!!!! Smutstvätten väller över på alla håll o kanter - golv, stolar, garderob, ja överallt! Visst är det konstigt att de måste duscha stup i kvarten oxå! Nu har jag har slutat bry mig, det är nog bäst så.
kram