torsdag 1 juli 2010

Besök på "Träan"

Idag har jag varit på "Träan" i Kosta. Ett område i Kosta med både marklägenheter och villor. Vi bodde där när jag var liten och mor och far byggde huset. Kändes lite märkligt att stå där och titta tvärs över gården mot uteplatsen till "vår" lägenhet. grusplanen var borta eller i varje fall igen växt men gungorna var kvar på samma ställe. Lite kul!
Pontus var lite orolig att han inte skulle hitta dit igen när vi närmade oss. Så jag fick påminna honom om att Kosta faktiskt är "hemma" för mig. Så jag pekade och han körde.
Och det var givetvis till Amandas lägenhet vi skulle. Och den var ju jättefin. Köket var i och för sig litet men det behöver ju inte vara så mycket större till en etta.
Snart ska jag köra ut Pontus igen för hon ville gärna att Pontus skulle sova där med henne första natten. Och det kan jag förstå. Jag ville inte heller sova själv första natten i min första lägenhet som jag skaffade när jag var lika gammal som Amanda är nu. Flyttade faktiskt in i den 1 augusti det året jag fyllde 19. Så det är 21 år sedan snart. Fast då hade jag flyttat hemifrån ett par år tidigare fast jag hyrde möblerade rum de första åren.

Imorgon ska jag jobba på förmiddagen och sedan ska jag köra till Andritz och lämna ett par skor som Cristian ska ta med sig till Olaf i USA. Sedan är det helg och jag ska nog bara ta det lugnt och kanske jobba lite i trädgården om det inte är för varmt.

Ha det gott och var rädda om varandra

Inga kommentarer: