lördag 3 juli 2010

Skam den som ger sig!

Jag gör ett nytt försök just nu med Snö i häckburen. Denna gången sitter hon med Helens engelska undulat Thåström.
Snö är df spangel och dotter till Gouda och Alwin och barnbarn till Egna och Sture


Thåström är en liten engelsk hane som ägs av Helen som jag har lånat av henne. Thåström är himelsblå spangel gulmaskad typ 2. Han är uppfödd av Holkaryd en uppfödare av engelska undulater. Han är resultatet av att de försökt få fram regnbågsfärgade.
Det vi hoppas på är att vi ska få fram df spangel gulmaskad typ2. Och då kan undulaten ha en nästan citrongul färg och då menar jag inte den gula färgen som är på citronen utan mer åt citronfjärils färg.

De har börjat närma sig varandra och Thåström har varit inne i holken några gånger och kollat läget medans Snö har sträckt sig så långt att hon har suttit på pinnen och kikat in. Och det är ett stort framsteg om jag jämför med förra gången då hon gjorde allt för att ta sig ur buren.

Nu ska jag ta ut Esso och sedan ska jag baka silvia kaka

Ha det gott och samla på er solstrålar

Inga kommentarer: