onsdag 28 juli 2010

Motionerats av liten gul terrier

Idag hade någon (jag) inte stängt ytterdörren ordentligt och det upptäckte givetvis Lilian som låg och sov i källartrappan. Suck!
Hon kan inte varit på vift allt för länge, för jag hade varit ute med Enya och skulle bara gå in och sätta i den nyinköpta fisken i akvariet och sedan skulle jag ta ut den gula. Men när jag kom ut i hallen så stod dörren på glänt och Lilian var borta.
Emelie och jag rusade ut för att leta efter henne och vi gick åt var sitt håll. Till slut så ringde jag Olaf och konstaterade att det nog var bäst att han kom hem och hjälpte till att leta efter sin hund.
Men innan han hann hem så hörde jag hur den lilla gula kom flåsande på gatan bakom mig. Så när Olaf anlände så var dramatiken över.

Föredrar när hon inte går att väcka på mornarna tror jag.

Inga kommentarer: